Exsto.ro - IT Services & Consulting
ro en
Metodologie   methodology

photoFinalizarea cu succes a unui proiect software depinde, în mare măsură, de alegerea soluțiilor. Aceste soluții se raportează la realitatea înconjurătoare și, implicit, la necesitățile clientului.

Existența unei strânse colaborări cu partenerul/clientul presupune anticiparea dorințelor acestuia. De aceea, este esențial ca înaintea inceperii unui proiect să înțelegem cât mai bine clientul. Acest fapt conduce, în final, la dezvoltarea unor proiecte de o foarte bună calitate.

Astfel, soluțiile oferite de firma noastră sunt întotdeauna concrete, flexibile și personalizate, bazându-se pe ciclul de viață ideal al unui proiect IT.

  • Analiza

    Obiectivele fazei de analiză sunt:

    • comunicarea cu partenerul/clientul prin diferite mijloace (chestionare, mese rotunde, etc ) în vederea obținerii informațiilor legate de cerințele proiectului și de diverse idei și expectative;
    • înțelegerea exigențelor și necesităților atât exprimate cât și neexprimate ale clientului;
    • examinarea aprofundată a situației inițiale și determinarea cerințelor tehnice;
    • elaborarea planului inițial și evaluarea efortului necesar;
    • constituirea echipei care va realiza proiectul.
  • Proiectarea

    Scopul proiectării constă în definirea tuturor componentelor proiectului într-o formă detaliată. Participarea clientului este încurajată.

    Etapele proiectării sunt:

    • alegerea metodologiei de proiectare;
    • definirea mediului tehnic și selectarea instrumentelor de dezvoltare, testare și monitorizare;
    • împarțirea pe arii de responsabilitate a echipei implicate în proiect;
    • detalierea timpilor necesari și a costurilor proiectului.
  • Dezvoltarea

    Această etapă presupune dezvoltarea proiectului până la obținerea produsului final solicitat. Totodată, în acest punct, produsul va fi prezentat clientului pentru o analiză finală înaintea testării.

  • Testarea

    Scopul testării este de a verifica funcționarea corectă a tuturor componentelor și subansamblelor produsului. Procesul de testare presupune:

    • stabilirea metodelor de testare și definirea cazurilor și scenariilor de test;
    • eliminarea diverselor probleme tehnice sau bug-uri apărute, utilizându-se instrumentele de testare stabilite anterior.

    În acest moment proiectul este finalizat.

  • Mentenanța

    Mentananța este necesară în special pentru acele produse care au nevoie de update-uri periodice și suport tehnic. Tot aici se efectuează și micile modificări ale proiectului apărute ca urmare a unor cerințe ulterioare.